Завдання олімпіади з історії



Завдання попередніх років
Олімпіада з історії ІІІ тур 2016 р.
8 клас.
1. Тести                                                                                по 1 балу
1. Коли з'являється «людина розумна» — кроманьйонець?
      А Приблизно 50—45 тис. років тому;
Б приблизно100—90 тис. років тому;
В приблизно 60—55 тис. років тому;
Г приблизно 40—35 тис. років тому.
2.     У 313 р. римський імператор Констянтин видав закон про:
     А скасування привілеїв сенаторів;
Б переслідування перших християнських общин;
В заміну срібних грошей золотою монетою;
Г визнання християнської релігії.
3.     Назвіть турецького султана, якого за швидкість дій прозвали «Блискавка»:
      А Мехмед І;         Б Баязед І;     В Мехмед ІІ;                         Г Орхан.
4. Кому із цих діячів минулого належить відома праця «Настанова у християн­ській вірі»?


А Ульріху фон Гуттену;
Б Жану Кальвіну;
В Мартіну Лютеру;
Г Ігнатію Лойолі


5. Позначте подію, яка відбулася через 100 років після заснування Львова:


А. Перехід Кримського ханства у васальну залежність від Османської імперії;
Б. надання Києву магдебурзького права;
В. Надання Львову магдебурзького права;
Г. Укладення «Уставу на волоки».


6. Спираючись на зображені гравюри, можна характеризувати діяльність:
А. Д.Вишневецького;
Б. П.Конашевича-Сагайдачного;
В. К.Косинського;
Г. С.Кішки



7.
7. Із кого складався уряд української козацької держави – Війська Запорозького (Гетьманщини), що постала в результаті Національно-визвольної війни під проводом Б.Хмельницького?


А. полкової старшини;
Б. генеральної старшини;
В. полковників;
Г. представників усіх верств суспільства


8. Якого гетьмана називали «Сонцем Руїни»?


А. І.Виговського;
Б. Ю.Хмельницького;
В. П.Дорошенко;
Г. І.Самойловича


9. Як називався процес перетворення церковної й монастирської влас­ності на власність державну?
А Націоналізація;           Б секуляризація;       В приватизація;        Гспекуляція.
10. Який рік вважають початком громадянських «релігійних» війн у Фран­ції?
     А 1562 р.; Б 1572 р.; В 1576 р.; Г1578 р.
2. Підкресліть слово, яке не відповідає логіці побудови ряду.         По 2 бали
1. Флібустьєри, корсари, конкістадори, капери
2. Поділля, Вінниччина, Волинь, Буковина, Слобожанщина
3. Скань, фреска, зернь, фініфть, чернення
 

3. Так чи ні?                                                                                   По 1 балу      
1. За Святославом київський трон наслідував Ярослав  _________________
2. Франсуа Рабле у творі «Похвала Глупоті» створив сатиру, написану у формі бесіди з читачем _______
3. «Млинові жорна» – це комірці, які були модними у XVIст. ____________
4. Мартин Лютер переклав Біблію німецькою мовою. ____________
5. Битва під Цецорою відбулася у 1616 р.. ___________
                                              
4. Чим ця жінка заслужила вдячну пам’ять українців?                                  (0-4 бали)
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Розташуйте події у правильній  послідовності, вписавши літери у віконечка. Підпишіть дати подій                                                                                              0-6 балів
А)Початок повстання під приводом К.Косинського
Б) Розгром «Непереможної армади»
В) Початок Реформації в Англії
Г). Видання Острозької Біблії
Д) Створення «Пересопницького Євангелія»
Е) Нантський едикт.
Є) Видання І Федоровим у Львові «Апостола»
Ж) Молдавський похід І. Підкови
1
2
3
4
 5
6
7
8








                                               6. Про кого йдеться?                                                                                             по 2 бали
1. Легендарний давньогрецький поет, який вважається автором «Іліади» та «Одіссеї», двох славетних грецьких епічних поем, що започаткували європейську літературу., автор першої згадки про кіммерійців. ____________________________________
2. Великий князь Литовський, який разом зі своїм братом Кейстутом об'єднав литовські землі і провадив боротьбу за розширення Великого князівства Литовського. При ньому відбулося звільнення України-Русі від татар, яких він розгромив у битві при Синіх Водах________________________________________
3. Німецький художник доби Відродження, математик і теоретик мистецтва. Створював вівтарні картини, портрети, автор цих відомих гравюр_  ___________________________
4. Український військовий, політичний і державний діяч. Гетьман Війська Запорозького, голова козацької держави у Наддніпрянській Україні один із соратників Богдана Хмельницького в період Хмельниччини. Уклав Гадяцький договір із Річчю Посполитою.. _______________________________
5. Французький король. Автор відомого вислову «Париж вартий меси». ______________
   
7. Поясніть терміни:                                                                                                         по 2 бали
  • корсари ___________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 
  • лава_____________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
  • оброк ____________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
  • вертеп_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ___
______________________________________________________________________________________
  • едикт____________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________
8. Як пов’язані між собою ці малюнки? Що вони ілюструють, на Вашу думку? Спробуйте відновіть текст на правому малюнку          (0-10 балів)
                 ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________                                              

9. У 1972 р. американський вчений-історик А Кросбі у своїй однойменній книзі вперше застосував термін «Колумбів обмін»  – вражаючий масовий обмін тваринами, рослинами, надбаннями культури, людськими популяціями (у тому числі рабами), інфекційними захворюваннями та ідеями між американською та афро-євразійською півкулями після подорожі до Америки Христофора Колумба в 1492 році. Складіть таблицю, яка б пояснювала цей термін.
                                                                                                                                 0-10 балів






























10. Порівняйте становище українських селян у Х-ХІ ст. і XV-XVIст.                                  (14 балів)
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________











11. Складіть історичний портрет  Вільгельма Оранського                  10 балів
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________




1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Разом
10
6
5
4
6
10
10
10
10
14
10
95















9 клас ІІІ тур 2016 р.
1. Тести                                 по 1 балу
1.      У II—I тис. до н. е. люди навчилися обробляти:
     А камінь;              Б залізо;         В золото;        Г мідь.
2. Як називався процес перетворення церковної й монастирської влас­ності на власність державну?
А Націоналізація;     Б секуляризація;       В приватизація;        Г спекуляція.
3. .Позначте рік затвердження Сеймом «Ординації війська Запорозького…»
     А) 1621                 Б) 1625                       В) 1635                      Г) 1638
4. У якому стилі оздоблено Святу браму Троїцької церкви Свято-Успенської Києво-Печерської лаври?
123 
А) готичному
Б) бароко
В) романському
Г) класичному 




5. Знищення Задунайської Січі спричинено:
А) включенням придунайських земель до складу Росії в результаті російсько-турецької війни 1768 – 1774 рр.
Б) участю задунайських козаків у російсько-турецькій війні 1806 – 1812 рр. на боці Туреччини
В) відмовою задунайських козаків підтримати Туреччину, союзника Наполеона, у франко-російській війні 1812 – 1814 рр.
Г) переходом задунайських козаків на бік Росії під час російсько-турецької війни 1828 – 1829 рр.
6. У війні з третьою антифранцузькою коаліцію Наполеон під Аустерлі- цем розгромив війська:
А Росії та Австрії;    Б Англії та Австрії; В Швеції та Англії; ГАнглії та Росії.
7. Назвіть прізвище одного із головних прибічників політики дехристи­янізації у Франції на початку 90-х рр. ХVIII ст.:
А Ж. Ебер;     Б Ж. Ж. Руссо;          В П. Баррас; Г А. Вольтер
8. Хто стояв на чолі повстання українського селянства на Буковині у 1843-1844 р.:



А) Устим Кармалюк
Б) Лук’ян Кобилиця
В) Олекса Довбуш
Г) Максим Залізняк


9. До якого культурно-мистецького стилю належить картина Т.Шевченка?
А. романтизму
Б. класицизму
В. реалізму
Г. модернізму





10. В.Антонович, М.Драгоманов, П.Чубинський були активними учасниками й лідерами:


А. громадівського руху;
Б. руху декабристів;
В. руху народовців
Г. кооперативного руху



2. Підкресліть слова, які випадають з логіки побудови ряду                      (по 2 бали)
1. І.Мюрат, М.Ней, , Л-М.Даву, Ж.Ланн, Г.Л.Блюхер
2. Істр, Окс, Гіпаніс, Тирас, Борисфен
3. деревляни, сіверяни, варяги, тиверці, волиняни
4.  Я.Головацький,. М.Смотрицький, М.Шашкевич, І.Вагилевич
5.  літопис, аннали, хроніка, грамота, фібула, хартія
3. Про кого йдеться?                                                                                 по 2 бали
1. Відомий візантійський історик. Будучи  радником полководця Велізарія, брав участь у походах проти персів, вандалів і остготів. Автор «Історії війн Юстиніана» та «Таємної історії». Його твори— важливе джерело з внутрішньої і зовнішньої політичної історії Візантії й сусідніх держав кінця 5-6 століття, містять цінні відомості про східних і південних слов'ян та гуно-тюркські племена, суспільний устрій, господарство, організацію війська, побут тощо, подають історію їхнього вторгнення на Балкани. У книзі «Таємна історія» (550 рік), що розповідала про скандальну хроніку імператорського двору, вперше вжив термін «анекдот». __________________________________________________
2. Український маляр, живописець, іконописець та портретист, академік Петербурзької Академії мистецтв  1795). Великим успіхом користувались його мініатюри й портрети, особливо жіночі (портрет Лопухіної, «Дашенька та Лізонька») Автор деяких композицій для Катеринінського собору м.Херсона . __________________________________________
3. Французький політичний діяч епохи Великої французької революції; прокурор-синдик (Паризької комуни 1792 року, один з засновників «культу розуму». Належав до крайніх прихильників терору. Страчений на гільйотині у 1794 році ______________________________
4. Визначний актор української та російської сцени. Сценічну діяльність почав у трупі І.Штейна та О. Калиновського; у 1813—21 pp. — актор полтавського театру, керованого І. Котляревським, який вкупі з іншими допоміг викупити його з кріпацтва. Був першим Виборним та Чупруном у п'єсах І. Котляревського «Наталка-Полтавка» та «Москаль-Чарівник», що лишилися найкращими в його репертуарі. Був приятелем Тараса Шевченка _________________________________________
5. Німецький композитор, музиці якого притаманна величезна енергетична напруга, збудженість почуттів, драматизм. Його творчість підсумувала здобутки епохи класицизму. Автор 9 симфоній, опери «Фіделіо». Увертюри «Егмонт», 5 концертів для фортепіано з оркестром, багатьох сонат, квартетів, тощо. Тема з його 9-ої симфонії стала гімном Європейського Союзу. ____________________________________

4. Перед вами 6 текстів. Підпишіть під ними, які типи письма використані при їх написанні                                                                                                                    0-12 балів
1.     2. 3.
4   5 6.

.
5. Поясніть терміни                                                                                  по 2 бали
·         раціоналізм ____________________________________________________________
____________________________________________________________________________________
·         меркантилізм____________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________
·         оброк _________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________
·         закупи_________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
·         фреска___________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Назвіть події всесвітньої історії або історії України, які відбулися:      0-6 балів

1.Через 600 років після смерті Ярослава Мудрого_______________________________________________
2.Через 125 років після Полтавської битви ____________________________________________________
3. Через 70 років після прийняття першої в історії Конституції Франції___________________________
__________________________________________________________________________________


7. Впишіть в табличку номери портретів видатних осіб минулого за родом їхньої діяльності. Портрети підпишіть.                                       (0-8 балів)
1.           2.      3.                  4.

5.       6.             7.             8.


Політичні діячі

Музиканти 

Письменники

Вчені

Художники


8. Портрети цих трьох людей уособлювали політичний інститут, який склався  в Європі  у першій чверті            ХІХ ст.. Складіть тези статті для енциклопедії про це міждержавне утворення.    0-10 балів
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 

9.Складіть тези статті «Формування ідей декабристів»                                  10 балів
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

10. Складіть порівняльну таблицю «Становище українських селян у період Гетьманщини
і першої половини ХІХ ст..»                                                                                                                                                                                                                                          0-10 балів
Доба Гетьманщини
І половина ХІХ ст..



















































11. Порівняйте життя та діяльність цих двох діячів української історії.       14 балів
                                                                                  
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________






1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
разом
10
10
10
12
10
6
8
10
10
10
14
110













10 клас ІІІ тур 2016
1. Тести                                 по 1 балу
1. Коли з'являється «людина розумна» — кроманьйонець?
      А Приблизно 50—45 тис. років тому;
Б приблизно100—90 тис. років тому;
В приблизно 60—55 тис. років тому;
Г приблизно 40—35 тис. років тому.
2.  Результатом проповідницької діяльності Яна Гуса став:
А катарський рух;
Б альбігойський рух;
В лоллардський рух;
Г рух чашників.
3. У якому місті 1430 року відбувся з'їзд монархів Центральної та Східної Європи:
А) Львів;        Б) Вільно;      В) Краків;      Г) Луцьк.
4. Як на українських землях у ХІУ-ХУ столітті називався сход сільської громади:
А) копа;         Б) сейм;          В) рада;                      Г) віче.
5. За життя Т. Шевченка цінували як майстра гравюри. Відомо, що його перша гравюра була ілюстрацією до твору В. Шекспіра. Якого саме:
А) «Гамлет»;
Б) «Отелло»;
В) «Король Лір»;
Г) «Макбет».







6. Емблемою республіканської партії США є слон. А хто зображений на емблемі демократів:
А) тигр;                     Б) віслюк;      В) лев;                       Г) кінь.
7. Яке щоденне періодичне видання було започатковане в роки революції 1905-1907 рр. Є Чикаленком?
А. «Зоря Галицька»  Б. «Рада»        В. «Основа»              Г. «Громада»
8. На початку Першої світової війни К. Левицького було обрано головою
А)  Союзу визволення України
Б)  Головної української ради
В)  Карпато-руського визвольного комітету
Г)  Товариства українських поступовців 
9. Про який регіон йдеться в уривку з історичного джерела?
«Перша світова війна принесла українським землям руйнацію господарства. В регіоні було  зруйновано понад 40% господарських та житлових будинків, понад 1,5 тис. промислових  споруд. Навіть  стратегічно важлива нафтова промисловість зменшила виробництво на  1/3». 



А)  Наддніпрянщина 
Б)  Закарпаття 
В)  Галичина 
Г)  Буковина 


10. З яким прізвищем пов'язаний перший випуск масової стандартизо­ваної продукції й переходом до конвеєрного виробництва наприкінці ХІХ ст.?
А Е. Батлер;              Б А. Пежо;    В Г. Форд;     Г А. Хаммель.



2. Укажіть слова, які випадають з логіці побудови рядку.              по 0-2 бали
А.Король, президент, прем’єр-міністр, палата лордів, палата громад.
Б. Велес, Стрибог, Один, Семаргл, Перун
В. Генерал-губернаторство, губернія, повіт, волость, парафія.
Г. Гуральництво, броварництво, гутництво, братство, рудництво.
Д. Генеральні штати, парламент, курія, сейм, кортеси, рейхстаг.

3. Установіть відповідність між картиною і назвою країни, де жив її автор            0-12 балів
1. 2. 3. 4.5. 6.
А. Франція;  Б. Голландія; В. Німеччина;  Г. Іспанія;  Д. Італія; Е Україна:  Є. Великобританія ;  Ж. Росія
1
2
3
4
5
6






4. Дайте визначення термінам                                                                  по 2 бали
Сіонізм  -_______________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________
Відруб__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________
Модернізація______________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________
Дуумвірат ________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________
Мілітаризація______________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________

 

5.  Про кого йдеться?                                                                                 по 2 бали
1. Великий князь київський, державний діяч, політик і військовик з династії Рюриковичів. Батько Володимира Великого. Проводив активну зовнішню політику, значно розширивши територію держави. Підкорив волзьких булгар, аланів, радимичів, в'ятичів. Спричинив занепад Хазарського каганату та Першого Болгарського царства. ________________________
2. Український громадський і політичний діяч, чернігівський адвокат. Депутат І-ої Державної думи Російської імперії, де очолював Українську парламентську громаду, яка у Державній Думі домагалася національної автономії України, член Української Центральної Ради. Також культурний діяч, відомий підтримкою класиків української літератури. Ідеолог чернігівської «Просвіти».._____________________________________
3. Французи,  родоначальники кіно. У 1895 і 1896 роках зняли біля п'ятдесяти коротких фільмів на різні теми, наприклад глядачам були показані документальні фільми «Вихід робітників з фабрики»«Прибуття потягу на вокзал Ла Сьота»«Морське купання»комедія «Политий поливальник», фільм «Купання Діани».________________________________________________
4.  Французький соціаліст, один із засновників анархізму. У творах «Що таке власність?» (1840), «Система економічних суперечностей, або філософія злиденності» (1846) виклав програму, яка заперечувала будь-яку політичну боротьбу і державу взагалі як основне суспільне зло. Виступав за «третю форму суспільства», синтез спільності й власності — тобто суспільство не комуністичне, але й не капіталістичне. Саме цей ідеальний стан він і називав анархією. _______________________________________________
6. Іноді дату 1453 рік вважають кінцем Середньовіччя. Чи погоджуєтесь Ви з цим? Відповідь обґрунтуйте.                                                                                              (0-10 балів)
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Розташуйте події у хронологічній послідовності, вписавши літери у віконечка. Вкажіть дати подій.                                                                                              по 1 балу          

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10











А.ІІ з’їзд РСДРП, заснування більшовицької течії в партії     
Е.Остаточне оформлення Антанти  
Б. утворення товариства українських поступовців (ТУП)
Є. Початок російсько-японської війни
В. іспано-американська війна
Ж. Битва на р.Соммі  
Г.Повстання моряків на панцирнику «Потьомкін»
З. перше в історії використання газу іпру на війні
Д. Друга марокканська криза
І. повстання на крейсері «Очаков»під керівництвом лейтенанта П.Шмідта 
8. Визначте спільні та відмінні ознаки воєнних дій на Східному та Західному фронтах першої світової війни.                                                0-10 балів
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9. Що поєднує людей на даних фотографіях? Яке значення мала їхня діяльність? Підпишіть їхні прізвища під фото.                                                                                                      0-10 балів
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________           

А. Б. В. Г. Д.





10. Поясніть, чому утворення Ліги Націй вважають одним із ключових до­сягнень світової дипломатії. Наведіть конкретні приклади.                                                   0-10 балів
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________








11. Складіть політичний портрет цієї людини               0-10 балів
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
разом
10
10
12
10
10
10
10
10
10
10
10
112













11 клас ІІІ тур 2016  р.
  1. Тести.                                                                                  По 1 балу
1.Позначте варіант, де вміщений правильний перелік стоянок первісних людей, що були знайдені на території сучасної України:
А  2, 3,  7, 8;         1          Кро-Маньйон
Б   3, 4,  5, 6;         2          Тешик-Таш;
В  3, 4,  5, 7;         3          Киїк-Коба;
Г   4, 5,  7, 8.         4          Королеве;
                             5          Мізин;
                             6          Костенки;
                             7          Амвросіївка;

                        8           Альтаміра
2.       Що означають терміни «інь» і «янь» у культурі Китаю?


А Дві загублені китайські цивілізації;
Б            дві протилежні сили, які забезпечують гармонію;
В  два вчення — конфуціанство і даосизм;
Г  дві найголовніші ріки Китаю — Хуанхе і Янцзи.


3. Оберіть князя, який утворив у 1199 р. Галицько-Волинське князівство:


А) Ярослав Осмомисл
Б) Роман Мстиславович
В) Данило Романович
Г) Володимир Ярославич


4. Зборівський мирний договір був укладений:



         А) у травні 1648 р.
Б) у вересні 1648 р.
В) у серпні 1649 р.
Г) у червні 1651 р.


5. Заходом «нового курсу» Ф. Рузвельта в США було(а):


      А обмеження прав профспілок;
Б організація трудових таборів для молоді;
В переведення американського капіталу за кордон;
Г заборона діяльності банків.


6.Захід, який передбачався в СРСР у період непу:


А продовольча розкладка;
Б продовольчий податок;
В скасування товарно-грошових відносин;
Г заборона оренди, найманої праці.


7. Теорія про «посилення класової боротьби у міру просування до соціалізму» була ідеологічним обґрунтуванням:


А. прискореної індустріалізації;
Б. суцільної колективізації;
В. посилення масових репресій;
Г. переозброєння армії


8.      До складу якого адміністративного утворення входила окуповані гітлерівцями Херсонщина?


А. дистрикт «Галичина»;
Б. рейхскомісаріат «Україна»;
В. губернаторство «Трансістрія»;
Г. прифронтова область




9. Військово-повітряні сили Німеччини у І світовій війні мали назву:


А «Вермваффе»;
Б «Люфтваффе»;
В «Райхсвер»;
Г «Вермахтавіа».





10. Позначте  на карті літеру і назву європейської країну, щодо якої американський план Маршалла так і не був застосований











2. Розташуйте цих діячів української історії в хронологічній послідовності їхнього життя                                                                                                                                                        0-6 балів


А. К.Розумовський
Б. С.Наливайко
В. М.Амосов
Г. М.Драгоманов
Д. В.Вернадський
Е. О.Довженко


1
2
3
4
5
6






3. Викресліть одну зайву позицію, що не відповідає логіці запропонованого ряду.                                                                                                                                                     по 2 бали
А. Депортація, міграція, мобілізація, репатріація.
Б. Ольвія, Тірас, Херсонес, Кіркенітида
В. К.Рокоссовський, І Черняховський, В.Шумський,  Р.Малиновський
Г. Літопис, аннали, хроніка, грамота, фібула, хартія.
Д. Тотемізм, фетишизм, ідол, тіун, магія, капище, культ.
  1. __________________________
4. Назвіть допоміжну історичну дисципліну, яка          вивчає минуле через дослідження речей, що зображені на фото.                                                 0-4 бали

 5. Розташуйте споруди в хронологічному порядку, підпишіть їх назви і місце їх розташування       0-12 балів










А.   Б.
В.  Г.
Д.     Е
6. Про кого йдеться?                                                                                            по 2 бали
1.Давньогрецький філософ і логік, вчений-енциклопедист, засновник класичної (формальної) логіки. Вихователь Олександра Македонського. Засновник Академії. Та школи, яку за назвою гаю назвали Лікеєм (або Ліцеєм) ____________________________________
2. Легендарна українська героїня 16-го або 17-го сторіччя. Її захопили турки і додали до гарему турецького султана. Знаменита козацька дума цього періоду повідає історію, як ця жінка піднімається до такого рівня, що її турецький власник залишає її з ключами від його замку (і темниці). Вона використовує можливість звільнити групу українських козаків, які перебували в полоні протягом 30 років. Дивно, вона не тікає з ними але залишається зі своїм гаремом, оскільки це стало єдиним способом життя, до якого вона звикла. Ця жінка символізує тих, хто залишає Україну, але все ще має сильне поєднання до землі свого походження._______________________________________________________
3. Британський воєначальник, фельдмаршал, віконт. Учасник 1-ої світової війни. На початку 2-ої світової війни брав участь в боях у Франції і Бельгії. З серпня 1942 командувач 8-ою англійською армією в Північній Африці, яка в боях під Ель-Аламейном (жовтень — листопад 1942) завдала поразки італо-німецьким військам, а потім діяла в Сицилії і Італії. У 1944 командувач союзною групою армій, що висадилася в Нормандії.У 1945 головнокомандувач британськими окупаційними військами в Німеччині____________________________________
4. Українська радянська акторка театру і кіно. Виступала у 1926 — 34 в «Березолі», далі в Харківському Українському Драматичному Театрі ім. Т. Шевченка і з 1936 в Київському Державному Академічному Українському Драматичному Театрі ім. І. Франка. Найяскравіше її талант розвинувся у «Березолі». Лауреат багатьох Державних премій СРСР: 1946 — за роль Олени Костюк у фільмі «Райдуга» ( 1943 р.) ____________________________________________
5. Один з найвидатніших і водночас найскандальніших митців світового рівня, іспанський художник-сюрреаліст, знаходився під впливом філософії А.Бергсона та З Фрейда. Автор робіт «Передчуття громадянської війни», «Осінній канібалізм», «Відкриття Америки» та інших ______________________________________________________________________
 

7. Поясніть терміни:                                                                     по 2 бали
Домініон __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
демобілізація_______________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
пацифікація______________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
СМЕРШ_________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
маккартизм________________________________________________________________________________________________________________________________________________________     


8. Встановіть приналежність зображених нижче символів. Поясніть їх значення.  0-12 балів
  А
  Б
А ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Б ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  В
  Г
В ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Г ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  Д
  Е
Д ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Е ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 


9. Складіть тези статті «Наслідки «холодної війни»                                     10 балів
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10. Складіть таблицю «дисидентські рухи в УРСР»                 10  балів
Напрямок
Час існування
Лідери
Ідеї, діяльність


































11. Складіть історичний портрет цієї людини               
0-10 балів
________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________                                                                                                                                            
                                                                                                                     











1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Всього
10
6
10
4
12
10
10
12
10
10
10
104
















Історія,  8 клас.
  1. Визначте причини утворення українського козацтва.     8 балів.
  2. Поясніть історичне значення понять:
      -  мануфактура;  - клейноди;  - братство;   - ясир;   - реформація    5 балів                                                                             
  1. Заповніть таблицю “Великі географічні відкриття та їх наслідки”:
№ п.п.
Прізвище мореплавця
Рік подорожі
Досягнення
Наслідки










                                                                                                              15 балів
4.  Вислови власну думку відносно твердження: “Церковна унія 1596 року на той час була необхідною”        8 балів.
5.  Тести:       10 балів
1.      Люблінська унія була укладена:
А)   1569 р.       Б)   1570 р.          В)   1571 р.         Г)   1572 р.
2.      Грамота Сизігмунда ІІ Августа, якою було утворено реєстр козаків, видано:
А)   5 червня 1672 р.                Б)   5 червня 1572 р.
В)   6 червня 1572 р.                Г)   5 червня 1575 р.
3.      Хто із вказаних нижче діячів мав безпосереднє відношення до Люблінської унії:
А)  Д. Вишневецький              Б)  Сигізмунд ІІ Август
В)  М. Глинський                     Г)  К. Острозький
4.      Перша згадка про козацтво в хроніках з’явилася у:
А)  1489 р.       Б)  1490 р.         В)  1491 р.       Г)  1492 р.
5.      До якої із вказаних дат має відношення Берестецька церковна унія:
А) 1569 р.          Б)  1572 р.               В)  1581 р.         Г)  1596 р.
6.      Хто із мореплавців відкрив мис Доброї Надії:
А)  Христофор Колумб           Б)  Бартоломео Діаш
В)  Васко да Гама                    Г)  Фернандо  Магеллан
7.      Хто очолював іспанських завойовників, які підкорили державу ацтеків:
А)  Ф. Піссаро                         Б)  С. де Елькано
В)  Е. Кортес                           Г)   Е. Мореплавець
8.      Позначте рік відкриття Острозької академії:
А) 1576 р.         Б) 1577 р.              В) 1578 р.         Г) 1579 р.
9.      Християнство в Київській державі було прийнято у:
А)  882 р.        Б)  945 р.                    В)  908 р.       Г)  988 р.
10.  Остаточне закріпачення селян відбулося:
А) 1596 р.       Б)  1586 р.             В) 1588 р.           Г)  1569 р.
                         
Всього:    46 балів

І місце        46 – 44 бали    ІІ місце      43 – 41 бал   ІІІ місце     40 – 38 балів

                                          Історія,   9 клас
1.      Проаналізуйте, яке місце займала Наддніпрянська Україна у зовнішній торгівлі  Російської імперії у першій половині ХІХ ст.                                              10 балів
  1. Поясніть суть історичних понять:
-          індустріальне суспільство;  -   бонапартизм
-          масонство;  -  національне відродження;   - Священний союз   5 б.                                                                     
  1. Проаналізуйте таблицю “Українські землі в складі Російської та Австрійської імперій”:                10 балів         
Запитання
Російська імперія
Австрійська імперія
Назва історико-географічних регіонів українських земель, які перебували у складі


Внаслідок яких подій опинилися під владою імперій


Адміністративно-територіальний устрій та назви адміністративних одиниць


4. “Від старої до нової України”. Поясніть, який зміст вкладають історики у висловлювання, характеризуючи розвиток українських земель наприкінці ХУІІІ – І третині ХІХ ст..  10 б.                                                                                                                                                                        
5. Тести:         11 балів
  1. Вкажіть ім’я кошового отамана Задунайської Січі:
А)  П. Калнишевський                               Б)   К. Розумовський
В)  Й. Гладкий                                            Г)  К. Гордієнко
  1. Бородинська битва відбулася у:
А)  25 серпня 1812 року                             Б)  26 серпня 1812 року
В)  27 серпня 1812 року                             Г) 28 серпня 1812 року
  1. Масонська ложа “Любов до істини” заснована в:
А)  Києві                                                     Б)  Харкові
В)  Полтаві                                                 Г)  Одесі
  1. Де відбувалася “битва народів”:
А) під Бородіно                                         Б)  під Лейпцигом
В)  під Ватерлоо                                         Г)  під Віднем
  1. Керівником Південного товариства декабристів був:
А) С. Муравйов-Апостол                         Б)  П. Пестель
В)  М. Бестужев-Рюмін                             Г)   В. Лукашевич
  1. Ім’я французького просвітителя, якому належать слова: “Якби Бога не було, то його слід було б вигадати”:
А)  В. Вольтер                                             Б)  Ш. Монтеск’є
В)  Ж. Руссо                                                Г)  Д. Дідро
  1. Визначте подію, яка відбулася 14 липня 1789 року:
А)  скликання Генеральних Штатів         Б)  захоплення Бастилії
В)  ухвалення “Декларації прав людини і громадянина” 
Г)  ухвалення Конституції Франції
  1. Визначте подію в історії України, яка збігалася за часом з призначенням Наполеона довічним консулом Франції:
А) похід “У Таврію за волею”           Б)  заснування Харківського університету
В)  скасування Магдебурзького права у Києві
Г)  утворення Київського генерал-губернаторства
  1. У якому році К. Розумовський став гетьманом України:
А) 1750 р.                                              Б)  1762 р.
В)  1764 р.                                              Г)  1788 р.
  1. Назвіть роки діяльності “Руської трійці” в Західній Україні”:
А)  1832 – 1837 р.р.                              Б)  1837 – 1848 р.р.
В)  1848 – 1851 р.р.                              Г)  1834 – 1838 р.р.
  1. Виберіть зайве: “Засновником патріотичного гуртка “Руська трійця” були:
А)  Я Головацький                              Б)   І. Вагилевський
В)   М. Шашкевич                               Г)   І. Вагилевич
Всього:    46 балів

І місце        46 – 44 бали    ІІ місце      43 – 41 бал   ІІІ місце     40 – 38 балів

                                                         



Історія,     10 клас
  1. Визначте  губернії України, що входили до складу Російської імперії на початку ХХ століття:       3 бали
   1)  Харківська;     2) Чернігівська;    3) Галицька;   4) Полтавська;   5) Полтавська; 
   6) Київська;          7) Подільська;      8) Слобожанська;   9) Південна;   10) Херсонська;
  11) Таврійська;    12) Катеринославська;  13) Сумська;  14) Поліська.              
  1. Знайдіть помилку:     10 балів
-          Перша революція в Росії розпочалася 9 січня 1906 року;
-          Повстання на панцернику “Потьомкін” відбулося в листопаді 1906 року;
-          Цар Микола ІІ підписав “Маніфест” 17 листопада 1905 року;.
-          Перша Державна Дума почала працювати восени 1906 року;
-          Повстання саперів під керівництвом Жаданівського відбулося в Полтаві в листопаді 1906 року.
  1. Установіть відповідність між термінами і поясненнями до них:      8 балів
А) паланка
1. Докорінний переворот у житті суспільства, який забезпечує його прогресивний розвиток
Б) асиміляція
2. Насадження мови, культури, релігії та звичаїв панівною нацією підвладного народу
В) ідеологія
3. Система поглядів, що претендує на пояснення минулого і сьогодення світу, на пошук шляхів до кращого життя в майбутньому
Г) політична реакція
4. Режим, встановлений для збереження і зміцнення суспільних порядків

5. Адміністративно-територіальна одиниця в Запорізькій Січі.

                          
  1. Поясніть терміни:   5 балів.
-          Партія                   - шовінізм          - монополія                 - трест     - відруб                
              5.   Основну сутність діяльності П. Столипіна виражали його слова: “Вам, панове, потрібні великі катастрофи, нам потрібна могутня Росія”. Опишіть шляхи, якими йшов П. Столипін до зміцнення могутності держави. Яке місце в його планах займала Україна ?      10 б.                                                                                                                                                                                     
  1. Тести:        10 балів
    1. Революційна українська партія була заснована в:
    А) лютому 1901 р,      Б) березні 1902 р.,    В) січні 1903 р.,    Г) лютому 1905 р.
    1. Перша світова війна розпочалася:
                     А) 1 серпня 1914 р.,   Б) 1 серпня 1915 р.,   В) 1 липня 1914 р.
    1. Перша “маївка” в Україні відбулася у:
   А) Києві,   Б) Харкові,   В)  Львові
    1. Перша російська революція відбувалася в:
   А) 1095 – 1906 р.р.,   Б) 1905 – 1907 р.р.,   В) 1905 – 1908 р.р.,    Г) 1904 – 1906 р.р.
    1. Перша політична партія в Наддніпрянській Україні називалася:
   А) ТУП,    Б) РУП,   В) РСДРП
    1. Найпоширеніша форма монополій в Україні:
   А) синдикат,     Б)  трест,   В) картель,   Г) концерни.
    1. Ініціатором проведення аграрної реформи виступив:
  А) Микола ІІ,   Б) П. Столипін,    В) М. Грушевський.
    1. Автором програми Революційної української партії, виданої у Львові під назвою “Самостійна Україна” був:________________________________
    2. Місце, де виділялася земля селянину за реформою П. Столипіна:
  А) відруб,    Б) наділ,   
    1. Місто в Україні, де виникла перша рада робітничих депутатів:
  А) Київ,    Б) Полтава,   В) Катеринослав,    Г)  Одеса.

Всього:    46 балів         І  місце        46 – 44 бали

                                       ІІ місце      43 – 41 бал                ІІІ місце     40 – 38 балів


                                                              Історія 11 клас
-          З яким твердженням ви погоджуєтеся і чому:         5 балів
   А) Версальсько-Вашингтонська система мирних договорів ліквідувала всі суперечності у післявоєнному світі.
   Б)  Версальсько-Вашингтонська система мирних договорів заклала фундамент для розв’язання Другої світової війни.
-          Дати визначення поняттям:    5 балів
         -       “новий порядок”,
-              “дивна війна”,
-              “Велика трійця”,
-              “холодна війна”
-              “ план Ост”
-          Назвати події за датами:          5 балів
-          10 червня 1917 року;     - 15 березня 1939 року
-          17 вересня 1939 року;    - 1 вересня 1939 року;  - 22 червня 1941 року
-          Вставити пропущене:         5 балів
-          Військова операція Німеччини проти Польщі мала назву ……
-          Німецькими військами у Північній Африці командував ……..
-          Перша танкова битва на території України відбулася в районі …………..
-          Наступальна операція на Данію мала назву ........
-          Атлантичний вал – лінія оборони, збудована .........................
-          Назвати течії Руху опору та дати їм характеристику.      10 балів
-          Скласти розгорнутий план відповіді на тему: “Україна в планах німецького командування”.    6 балів
-          Тести:       10 балів
1.      Перший етап Великої Вітчизняної війни розпочався:
А) 22 червня 1940 р.,   Б) 22 червня 1941 р.,    В)  22 червня 1939 р.
2.      Німецьке військове угрупування, яке вело  наступ на Київ назвалося:
А) Північ,   Б)  Центр,    В) Південь
3.      Визначте союзників Німеччини у Другій Світовій війні:
А) Фінляндія,  Румунія,  Угорщина, Італія.
Б)  Болгарія,  Румунія,  Угорщина,  Італія.
В)  Чехо-Словаччина, Румунія, Угорщина, Італія.
4.      Вивезення населення і об’єктів господарства з прифронтових територій в глиб СРСР називалося:
А) еміграція,   Б) депортація,   В) евакуація.
5.      На  скільки частин фашистський уряд поділив Україну:
А) 4,   Б) 3,    В) 5,   Г) 6.
6.      Місце масового винищення населення в києві відбувалося:
А) Дарниця,   Б) Хатинь,   В) Красне,    Г) Бабин Яр
7.      Тегеранська конференція відбувалася у:
А) 1942 р.,   Б) 1943 р.,   В)  1944 р.,   Г) 1945 р.
8.      Переяслав-Хмельницький визволений від фашистів:
А) 21 вересня 1942 р.,   Б)  21 вересня 1943 р.,   В) 21 вересня 1944 р.
9.      Який рік в СРСР названо роком “великого терору”:
А) 1927 р.,    Б) 1933 р.,   В) 1936 р.,   Г) 1937 р.,  Д) 1939 р.
10.  Український штаб партизанського руху було створено у:
                          А) червні 1941 р.    Б)   червні 1942 р.      В) травні 1943 р., 
                          Г) липні  1943  Д) травні 1942 р.

Всього:    46 балів      

  І місце        46 – 44 бали         ІІ місце       43 – 41 бал       ІІІ місце     40 – 38 балів



Олімпіада з історії ІІІ тур 2013 р.
8 клас.
1. Тести                                                                                                        по 1 балу
1. Позначте місто, яким управляв до 1015 року син Володимира Великого князь Ярослав:
                        А. Київ;  Б. Новгород;  3. Чернігів;  Г. Тмутаракань
2. Позначте ім’я князя, який, як і Данило Галицький, прийняв королівський титул:
                              А. Лев Данилович;          Б. Юрій І Львович; 
                              В. Володимир Василькович;      Г. Юрий ІІ Болеслав
3. Позначте ім’я та прізвище першого ректора Острозької академії:
            А. Герасим Смотрицький;    Б. Мелетій Смотрицький;     В. Василь-Костянтин Острозький;  Г. Дем’ян Наливайко;      Д. Кирило Лукаріс
4. Визначте рослини, які з’явилася  в Європі після відкриття Америки:
                              А. Кукурудза, квасоля, рис, картопля;
                              Б. Какао, картопля, ананаси, стручковий перець;
                              В. Томати, огірки, кукурудза, ананаси;
                              Г. Картопля, ананаси, баклажани, томати.
5. Укажіть тип підприємства за описом:
«підприємець скупує і продає продукт самостійних ремісників, постачає їх сировиною, знаряддями виробництва. Дрібний виробник отримує заробітну платню. Але продовжує працювати у своїй домашній майстерні.»           А. цех
                              Б. розсіяна мануфактура
                              В. централізована мануфактура
                              Г. фабрика
2. Так чи ні?             По 1 балу
1. Партачі не підпорядковувалися магістратам. _____
2. Остаточне розмежування судів на військові та торгові відбулося в Англії у середині XVI ст.. __
3. Заборону на дуелі у Франції було введено завдяки закону короля Генріха IV________
4. Петро Могила був прибічником союзу між православними і католиками._______   
5. За Білоцерківським миром Козацький реєстр встановлювався у 20 тисяч козаків. ___
3. Впишіть пропущені слова          (по 2 бали)
  1. Феррара – д’Есте, Мілан – Сфорца, Мантуя – Гонзага, Флоренція - _дворец Медичи-Ріккарді__________             
  2. Куско – інки; Паленке – майя, Теночтітлан - ____ацтеки________                                           
  3. Танаїс - Дон;  Істр  - Дунай;  Борисфен  - Дніпро;  Гіпаніс - _Юж. Буг________                      
  4. індійці – Індра;  скандинави – Один; греки – Зевс; слов’яни – __Перун______              
  5. Т.Кампанелла – Італія; Т.Мор – Англія; Е.Роттердамський – Голландія;  У.фон Гуттен – __Німеччина__________
4. Розташуйте події у правильній  послідовності, вписавши літери у віконечка. Підпишіть дати подій        0-6 балів
А. Битва під Берестечком 
Б. офіційне визнання Іспанією незалежності Республіки Сполучених Провінцій
В. смерть кардинала Ришельє
Г. укладання Зборівського договору
Д. битва під Батогом
                                                          
1
2
3
4
 5




5. Про кого йдеться?        по 2 бали
1.            Великий князь Київський (1204—1205), князь новгородський , володимиро-волинськийгалицький з династії Рюриковичів. Засновник Галицько-Волинського князівства і патріарх тамтешнього правлячого роду. Вважався сучасниками наймогутнішим з усіх руських князів кінця 12 — початку 13 століття, за що був прозваний "Великим»_________________________________
2.            Французький письменник, один з найвеличніших європейських сатириків-гуманістів епохи Відродження, автор роману «Гаргантюа і Пантагрюель». Був гуманістом, медиком, юристом, філологом, археологом, натуралістом, богословом, і в усіх цих сферах — «найбільш доблесним співрозмовником на бенкеті людського розуму». _______________________________
3.            Король Іспанії, який приєднав до своїх володінь Португалію. Його царювання було золотим віком для інквізиції, Утихомирення та виселення морисків, жорстоке переслідування мусульман, євреїв, протестантів сприяли зубожінню країни, її економічного занепаду; але політична могутність належало Іспанії аж до розпалу повстання в Нідерландах. За фантастичну здібність читати купи документів отримав прізвисько «паперовий король»____________________________________
4.            Український військовий і державний діячкозацький полководець, полковник подільський, згодом — вінницький і паволоцький; один із найближчих соратників Б.Хмельницького,  обраний у найтрагічніший момент битви під Берестечком наказним гетьманом. Як писав до польського короля коронний обозний А. Потоцький, він «… з тих козаків, для яких "найвища державна рація — щоб не бути ні під вашою королівською, милістю, ні під царем"._______________________________________________
5.            Український церковний, політичний і освітній діяч, Митрополит Київський, Галицький і всієї Русі (16201631), педагог, ректор Львівської братської школи, перший ректор Київської братської школи, полеміст, святий, письменник. Духовний та політичний наставник Петра Могили. _____________________________









7. Поясніть терміни:         по 2 бали
  • дворянство мантії  __________________________________________________________________
  • мориски _________________________________________________________________________
  • бортничество _____________________________________________________________________
  • рента  _____________________________________________________________________________
  • капери___________________________________________________________________________

8.  Складіть схему «Політичний устрій Гетьманщини»             8 балів


 
9.Складіть тези відповіді «Чому твір Макіавеллі «Державець» не можна вважати утопією?                                                                                                                                      10 балів
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


10. Порівняйте основні засади лютеранства і кальвінізму.  Чим вони схожі, а чим відрізняються? Які наслідки для суспільства мали ці вчення?                                                                                                                   10 балів































__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



 


11. Складіть історичний портрет Генріха VIII                                      10 балів
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Разом
5
5
10
6
10
8
10
8
10
10
10
92















9 клас ІІІ тур 2013 р.
1. Тести                                 по 1 балу
1. Люди, які потрапили в залежність від когось внаслідок укладання з ними договору, в Київській Русі називалися:                                        А. закупами;  Б. рядовичами;  В. холопами
2. Битва під Берестечком на Волині між військами Б.Хмельницького і Яна Казимира відбулася:
 А. 18-30 травня 1649 р.;  Б. 18-30 червня 1651 р.;  В. 18-30 липня 1652 р.
3. «Якобінцем без народу» називали в останні дні перебування при владі:
А). Ж Дантона;          Б). Ж.Е.Ебера;            В). П.Г.Шометта;      Г). М.Робесп’єра
4. Ліквідація самодержавства та кріпацтва і створення загальнослов’янської федеративної республіки – це програмні вимоги:
А. Малоросійського товариства;  Б. Південного товариства;  В. Товариства об’єднаних слов’ян

5. Укажіть назву партії, яка у 1832 році ініціювала повстання у Вандеї, що закінчилось поразкою:
А. легітимісти;            Б. орлеаністи;           В. бонапартисти;       Г. радикальні республіканці
2. Так чи ні?                                                                                                          (по 1 балу)
1.   Університет в Києві було засновано раніше, ніж у Харкові. ______
2.   Другу імперію у Франції було встановлено  у 1849._______
3.   У 1812 році більшість дворян - вихідців з української козацької старшини підтримала формування загонів козацького ополчення. _____________
4.  Автором книги «Чартизм» був Томас Карлейль. ____
5. Декларацію незалежності США було прийнято раніше, ніж засновано місто Херсон. ______

3. Про кого йдеться?               по 2 бали
1.      Керівник повстання скіфів, що спалахнуло в Боспорській державі 109–107 рp. до н. е, ймовірно представник правлячої династії скіфів.________________________
2.       Український військовий, політичний і державний діяч. Гетьман Війська Запорозького, голова козацької держави на Правобережній Україні (16651676). У 1667 року завдяки турецьким військам добився від польського короля визнання суверенітету гетьманату на Правобережній Україні. Його правнучкою була дружина О. Пушкіна — Наталя Гончарова. ________________________________
3.      Український і російський фольклорист, один з перших дослідників і видавців української поетичної народної творчості. За походженням з грузинського князівського роду. Його збірник «Опит собрания старинных малороссийских песен» (Санкт-Петербург, 1819) поклав початок українській фольклористиці. Першим опублікував зразки українських дум, записаних на Полтавщині. _________________________________________
4.      Французький соціаліст-утопіст і філософ. В 1837 році він вперше застосував термін «фемінізм». Стрижнем ідеальної соціальної системи Фур'є вважав фалангу. Вона містить у собі ідею всезагального братства й ґрунтується на відповідності інтересів індивіда й колективу. Фаланга будується на сільськогосподарській основі, але передбачає взаємодію з промисловим виробництвом. ____________________________________________
5.      5.   Віце-адмірал британського королівського флоту. Відзначався непересічними лідерськими якостями та майстерністю стратегії, що проявилося у багатьох рішучих морських перемогах. Отримав кілька важких травм під час боїв, зокрема, втратив праву руку, та пошкодив одне око. Серед багатьох його перемог найвідомішою і найзначнішою була Трафальгарська битва, 1805-го, під час якої він і загинув.__________________________________________________________

4. Поясніть терміни                                                                                  по 2 бали
·         віги________________________________________________________________________
·         промисловий переворот ___________________________________________________________
·    ордонанси_________________________________________________________________________
·         клерікали______________________________________________________________________
·         метрополія _____________________________________________________________________
5. Назвіть події всесвітньої історії, які відбулися:                              0-6 балів

1.Через 200 років після закінчення Тридцятирічної війни_________________________________________
2. За 39 років до битви при Ватерлоо _________________________________________________________
3. Через 220 років після створення Речи Посполитої ________________________________________

































6. Назвіть принципи британської зовнішньої політики, які були сформульовані Г.Пальмерстоном. Як ви їх розумієте?                                                                                                   0-6 балів
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


7.Складіть таблицю «Результати революцій 1848-1849 рр."               15 балів
Країна
Результати
Франція





Німецькі держави





Австрійська імперія





Італійські держави






8. Складіть тези відповіді «Особливості розвитку Південної України на початку ХІХ ст..» 10 балів


 9.Складіть історичний портрет Миколи Костомарова                             



































Немає коментарів:

Дописати коментар