суботу, 12 грудня 2015 р.

Соціалізація учнів

     Перед учителем історії сьогодні стоїть завдання не тільки збагатити учнів знаннями, а й виховати в них повагу до історичного минулого і сучасного, прищепити інтерес до його вивчення, показати можливість застосування цих знань на практиці, здатність до формування в учнів активної громадянської позиції, тобто, соціалізація учнів.
    На своїх уроках, на різних його етапах, використовую елементи різноманітних педагогічних технологій.


   Найголовніше це підготовка учнів до усвідомленого сприйняття нового матеріалу.
Проблемну ситуацію на уроках історії я створюю наступними завданнями:
• зіставлення різних думок, точок зору на одну й ту ж тему.
• зіставлення ілюстрацій, карт, схем;
 Створення на уроці ситуації успішної діяльності учня.
З цією метою я використовую систему різнорівневих завдань - тестів. Кожен учень виконує той обсяг завдань, який йому під силу.
 Метод «накопичувальна оцінка діяльності учня на уроці». Різні види діяльності учня на уроці оцінюються балами, які потім переводяться в оцінку, якщо немає можливості оцінити діяльність учня відразу. Такий підхід до оцінки діяльності учня створює психологічно комфортну обстановку, що сприяє самореалізації учня на уроці.
 Метод «робота в парах».  Організація самостійної роботи учнів на основі групового методу сприяє розвитку соціально-адаптивної, комунікативної компетенцій.
  Розкриття зміст теми через різні види творчої діяльності (заочні екскурсії, моделювання історичної ситуації, дослідницька діяльність)
 Випереджаючі завдання. Дані завдання допомагають самореалізації найбільш сильних учнів.
      Дослідження на уроках привчає школярів до самостійної роботи, формує оцінні позиції, вчить аналізувати і синтезувати матеріал, інтегрувати різні галузі знань, дозволяє їм самореалізуватися.
   На етапі закріплення уроку використовую тести, кросворди, завдання творчого характеру.
   Нестандартні форми уроку, дозволяють формувати власну позицію, мистецтво аргументації учнів, розвиває навички оцінки соціальної ситуації і прийняття відповідальності за власну поведінку.
   Використання ІКТ в процесі вивчення предмета активізує пізнавальну діяльність учнів і перетворює інформацію в знання, дозволяючи застосовувати їх на практиці.
        Позакласна робота щодо соціалізації особистості є продовженням моєї урочної діяльності.
   Серед різноманітних форм позакласної роботи можна виділити: години спілкування, участь у загальношкільних акціях, конкурсах, а також роботу гуртка «Історичне краєзнавство». Організовуючи роботу гуртка, роблю ставку на особисту участь школярів у колективній діяльності.
     Для того щоб процес соціалізації учнів проходив успішніше, я практикую цілеспрямовані тренінги, практикуми з культури спілкування, як на уроках, так і на класних годинах.
   Я, як класний керівник, будую  свої відносини з учнями класу на взаємній довірі,  відповідальності та самостійності. У своїй роботі спираюся на учнівське самоврядування.
  Соціалізація - це становлення особистості, яка проявляється в справах, спілкуванні, самосвідомості.
Важливим показником результативності моєї роботи є успішна соціалізація моїх учнів, їх участь в олімпіадах, конкурсах, загальношкільних заходах.

Результативність роботи щодо соціалізації:
1. залученість учнів у самоврядних діяльність;
2. організованість класного колективу;
3. участь класу у громадських заходах;
4. поліпшення результатів участі учнів в олімпіадах, конкурсах (призові місця в шкільних конкурсах,  районній олімпіаді з історії);
5. особливу побудову уроків із застосуванням ІКТ дозволяє домогтися кращого засвоєння програмного матеріалу;
6. розвиток в учнів широкого кола компетентностей - соціально-адаптивної когнітивної (пізнавальної), інформаційно-технологічної.

Немає коментарів:

Дописати коментар