середу, 2 грудня 2015 р.

Формування в учнів мотивації до навчальної діяльності



З метою формування позитивних мотивів навчальної діяльності я використовують такі методи: словесні, наочні й практичні, репродуктивні й пошукові,  а також методи самостійної навчальної роботи,  наочність, яка підвищує інтерес учнів до досліджуваних питань, допомагає подолати втому або негативні відчуття. Організовую  практичні, експериментальні роботи, які теж виступають у ролі мотивів активної навчальної діяльності. Часто застосовую проблемно-пошукові методи, які є надзвичайно цінними в створенні позитивних мотивів навчання, особливо для самостійної роботи учнів.

Кожен із названих вище методів організації навчально-пізнавальної діяльності є не тільки інформаційно-навчальним, а й мотиваційним. Важливу роль у мотивації навчання відіграють методи емоційного стимулювання учнів, які в процесі навчання створюють ситуацію емоційно-моральних переживань.
Емоційні уривки з текстів, ілюстрації, емоційна розповідь учителів — це прийоми реалізації методу створення емоційних переживань у навчанні. Одним із прийомів емоційного мотивування навчання є створення ситуації захопленості, тобто введення до навчального процесу захопливих прикладів, дослідів, історичних фактів. Підвищений інтерес учнів викликає аналіз уривків з історичної літератури, присвячених життю та діяльності видатних  громадських діячів. Наприклад, на уроках історії використання фактів із життя українських гетьманів та інших діячів може не тільки зацікавити учнів, а й викликати позитивне ставлення до предмета і досліджуваної теми. Для створення емоційних ситуацій під час уроків велике значення мають художність та емоційність мови вчителя. Без емоційності мова вчителя є тільки інформативно корисною, але, на жаль, вона не стає позитивним мотивом активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Для формування навчальних мотивів велике значення має використання ситуацій пізнавальної новизни, пізнавальних ігор, навчальних дискусій, пізнавальних протиріч, використання різноманітних аналогій, створення ситуацій успіху тощо. Тому важливо  застосовувати методи боротьби різних наукових поглядів з тієї чи іншої проблеми. Залучення учнів до ситуацій навчальних дискусій поглиблює їхні знання з окремих питань і на цьому ґрунті викликає нову хвилю інтересу до навчання. Звичайно, учні не завжди висловлюють кінцеве рішення про істинність тієї чи іншої точки зору, але в них виникає інтерес до глибшого вивчення цих питань. Як метод мотивації  потрібно використовувати аналіз життєвих ситуацій. Цей метод безпосередньо мотивує навчання шляхом максимально ймовірної конкретизації знань, тісного зв’язку з особистісною вагомістю для учня та його оточення.
Якщо вірити М. Остроградському,  «хороші вчителі створюють хороших учнів», тож треба  працювати для того, щоб навчання було ефективним і плідним, стало радістю й задоволенням для кожної дитини.

1 коментар:

  1. How to Play Spades – Rules, Scoring, Strategy - Oklahoma
    Spades is a classic trick-taking 호벳 card game in which the object 사설 토토 사이트 is 먹튀 커뮤니티 to guess how many tricks a 챗 룰렛 team bids. This is 포커 스트레이트 a very common variant

    ВідповістиВидалити