понеділок, 23 листопада 2015 р.

«Збагачення соціокультурного простору школи в процесі інноваційної діяльності»



   Основною метою будь – яких інноваційних перетворень в системі освіти залишається створення оптимальних умов розвитку особистості  учня, сформованості у нього соціальної готовності до саморозвитку, самореалізації, творчого життя. 
  Соціокультурний простір школи – це місце та особливе середовище життєдіяльності шкільного колективу з соціально-комунікативними, етичними,  інформаційними, предметними особливостями його існування.
 Соціокультурний простір Микільської  школи – це місце, де діти отримують відповіді на значущі  для них питання. Цей простір збагачується завдяки ентузіазму педагогів за допомогою учнів та забезпечує кожного учня можливістю пізнати себе, розкрити свої задатки, розвивати таланти, набувати досвід моральної поведінки, знайти своє місце в житті.
  З цією метою  в школі проводяться факультативи та гуртки за різними напрямками.  Я, як вчитель історії, веду гурток «Історичне краєзнавство», основним завданням якого є створення умов для розкриття потенціалу здібних учнів, залучення  їх до дослідницької роботи, в ході якої гуртківці колективно працюють з архівними та музейними матеріалами, приймають участь у загальношкільних та районних заходах, акціях, експедиціях (краєзнавча акція «Історія Білозерського району очима сучасників», історико-географічна експедиція «Історія міст і сіл України», обласний конкурс «Священа пам'ять війни»).
  Перед вчителем історії сьогодні постає завдання не тільки збагатити учнів знаннями, але і виховати в них повагу до історичного минулого, прищепити інтерес до його вивчення, показати можливість вживання цих знань на практиці, здібність до формування в учнів активної громадянської позиції, тобто соціалізація учнів.
  На свої уроках я використовую елементи різних педагогічних технологій:
-         створення ситуації успішної діяльності учня (різнорівневі завдання, метод «робота в парах», «накопичувальна оцінка»);
-         розкриття змісту теми через різні види творчої діяльності (заочні подорожі, моделювання історичної ситуації, дослідницька діяльність);
-         випереджальні завдання;
-         використання інформаційних технологій.
  При організації позакласної роботи дотримуюсь принципів доступності, індивідуального підходу.
  Учні, разом з батьками та вчителями, приймають активну участь в екскурсійних та туристичних подорожах по рідному краю, місцям бойової слави. Це дозволяє їм більш детально дізнатися про минуле, познайомитися з самобутньою культурою краю. В результаті у дітей формується почуття поваги до людей, які захищали Батьківщину, до власної історії.
  Однією з форм взаємодії дітей та дорослих стало піклування про ветеранів Великої Вітчизняної війни, людей похилого віку. Учні із задоволенням відвідують ветеранів та тих, хто ще пам’ятає ті страшні роки, надають їм допомогу, записують спогади.  Результатом таких відвідувань стала участь учнів 8 класу Бурлак В., Кривенкова М. в районному етапі обласного конкурсу  «Священна пам'ять війни».
  Учнями Микільської школи постійно підтримується порядок та чистота біля пам’ятників часів Великої Вітчизняної війни.
  Збагаченню соціокультурного простору сприяє робота учнівського самоврядування, творче співробітництво з батьками, представниками місцевої влади.  Важлива роль приділяється загальношкільним та класним заходам, в яких учні приймають активну участь, заробляючи додаткові бали для традиційного вже для нашої школи конкурсу «Найкращій клас».
  Відкритий соціокультурний простір школи розширився завдяки діяльності членів гуртка «Історичне краєзнавство». Члени гуртка розробили туристсько-краєзнавчий маршрут «Шляхами Великої Вітчизняної війни села Микільського», який дозволяє школярам та всім бажаючим організувати екскурсію по рідному краю.
  Участь у спортивних змаганнях, туристичних зльотах, конкурсах районного, обласного рівнів  допомагають розкрити учням свої фізичні можливості та таланти.
   Таким чином, інноваційна робота, спрямована на пізнання себе, на розкриття своїх якостей у діяльності, на спонукання до самовиховання і самодисципліни, дозволяє створювати і розвивати соціокультурний простір школи, удосконалювати міжособистісні відносини, покращує мікроклімат в школі, класі, сім'ї.

Немає коментарів:

Дописати коментар